Thursday, April 17, 2008

pointless rant

hej jag heter det jag heter och jag är beroende av internet. jag får lätt panik vid tanken på att vara utan. ibland tänker jag att jag borde lämna bort modemet på dagarna, för att kunna koncentrera mig ordentligt. men det skulle sluta med att jag antingen a. åkte till biblioteket där internet ändå finns eller b. kollade på teve istället för att slösurfa, eftersom jag ändå inte kan koncentrera mig om jag inte har internet. kan jag koncentrera mig utan internet då? döh, nej. men då... finns det i alla fall människor nära. är jag ensam, är det grejen? vad är det jag försöker skydda mig själv från genom att maniskt ständigt uppdatera mig på vad, för mig helt okända, människor tänker, känner, bloggar? att jag är ensam, att jag skulle (varning för överdrift) ta livet av mig om jag tvingades spendera en hel dag själv med bara min hjärna? mest läser jag matbloggar, men jag lagar knappt mat. bakbloggar, när jag inte längre bakar. kakbloggar, när jag inte får äta kakor. något är jävligt ruttet i min stat och jag borde genast sluta. men jag måste ju kolla min mail! betala mina räkningar! kolla startlistor! boka resor! hålla koll på laguttagning, träningar, tävlingar, kurser, söka jobb, söka jobb! och prata. maila. kontakt. se mig! hör mig. bekräfta min existens. prata med mig, jag vill inte vara själv? jag har slutat äta "socker". nej, jag har slutat missbruka socker. inte en kaka, inte en godisbit, ingen choklad, inga lyxiga efterrätter eller glassar på snart tre veckor. inga pizzor, inget mjukt vitt bröd, inget överflöd av ostar, grädde, pommes frites. jag borde göra något liknande med internet. det går naturligtvis inte, jag måste ju faktiskt söka jobb, kolla startlistor blablabla se above. men kanske inte 8 timmar om dagen. kanske inte från jag stiger ur sängen till jag lägger mig. alla dessa timmar, och vad får jag tillbaka? borde måste skulle kunde ville...

No comments: