Wednesday, February 13, 2008

sit straight, smile, shut your mouth

skrivande, ja... planerar ett arbetsområde inom svenska a och fick tillfälle att gå igenom mina papper från svenskakursen. enligt min lärare var jag "aktiv, engagerad, initiativtagande och självständig", trots att jag hela den kursen kände mig som världens ensammaste miffo; tyst eller med fötterna i munnen, lågpresterande och osynlig. mina texter var "mycket underbara". inte bara underbara, kära vänner. utan mycket underbara. jag skrev första kapitlet i en roman, det var "fantastiskt!". jag skrev en novell, den var "otrolig starkt och fint berättad; poetiskt vackert och sorgligt". sen skrev jag en intressant essä och gjorde en mycker bra! intervju. mmm. jag kände att det var bra att läsa igenom det där idag. nu ska jag maila min examenshandledare och sluta stoppa huvudet i sanden. det är behagligt en liten stund, men för eller senare kvävs man. nasty.

No comments: