Monday, March 10, 2008

blue eyes blue eyes how can you tell so many lies

fyller i tusenfrågorsblanketter från psyk. det är intressant, särskilt när de listar sånt jag känner igen. är det ett tecken på själslig störning att ha ont i nedre delen av ryggen? för det har jag ju nästan jämt. och huvudet som sprängt och sprängt de senaste dagarna. känna sig ensam när man är tillsammans med andra är ju en klassiker, liksom att känslan av att vara värdelös och hopplösheten inför framtiden. känna sig underlägsen andra? check! dålig aptit, nej. äter för mycket, ja. jag ser att jag kryssat i "inte alls" på ensamhetskänslor, vilket ju rimmar dåligt med det där att känna sig ensam bland andra. men det är just det där med att ibland mitt i en grupp (svårigheter att ta sig in i nya grupper? check!) plötsligt känna att jag är ett främmande frö. oftast för att jag känner mig så överlägsen de andra. jag blir uttråkad, ensam i min absoluta intelligens och rolighet.

hrm. jag ska nog kolla om storhetskomplex finns med här i listan...

No comments: