Thursday, March 13, 2008

the last thing you swallowed before the big sleep got you

andas ut andas in, försöka att inte låta andras bilder krocka med min egen. det är alla dessa jävla bloggar, de har förstört mitt liv. uppstressad av löpsedlar, uppstressad av medias vinkling på snygga smala smärta perfekta flickor? bah! jag säger bah! det är bloggarna som är grejen. man ska vara smal. man ska träna två pass om dagen. man ska laga mat med sichuanpeppar och griskind. man ska baka tryffelpajer med en gnutta salt i smeten, prova, det är helt fantastiskt! man ska ta långa promenader innan frukost. sjuttiofem minuter. gud det är ju så underbart att komma in sen och dricka sitt te och känna hjärtat slå fasta lugna slag och ha rosiga kinder. man ska fotografera sådär estetiskt. och ha kläder från konstiga svenska märken (men thankgod har jag inte riktigt sugits upp av modebloggarna, jag tycker att för mycket är för fult) (ja förutom typ perfekta små flickor i högmidjade rutiga kjolar, fotograferade i ett dimmigt ljus i gräset och väskor och smala midjor och stora ögon och små luggar och höga klackar som jag inbillar mig att jag vill ha, 500 spänn på dinsko, aldrig använda, trillar omkull bara jag tittar på dom thankyouverymuch jävla shoppinggen). tro inte att jag hatar! ohnej. jag älskar. men otillräckligheten! målbilden! aldrig kunna leva upp! i min lägenhet spelar det ingen roll att man tänder några värmeljus och liksom njuter. väskan med träningskläder som legat i hallen i tre veckor, alla kläder har rivits ut på golvet av katten, oceanen av smutstvätt på sovrumsgolvet och papper papper papper papper blockar synfältet. av obegripliga anledningar leder ju den där amibitösa maten och salttryffeln till en fet midja som omöjliggör små nätta kjolar. och träna två gånger om dagen? i wish. det är ju det jag vill helst av allt. men det går inte. träningsvärk? andnöd? skador? .... lättja. måste sluta läsa bloggar.

No comments: